Арнайы операция басталғаннан кейін көптеген шетелдік компаниялар наразылық ретінде Ресеймен жұмыс істеуді тоқтатты. Елден, соның ішінде автомобиль брендтері де кетті. Көрші елдің проблемалары Қазақстанға қалай әсер етуі мүмкін? Бірақ барлық елдер бір-бірімен байланысты. Қазақстанның автомобиль нарығы өзгеруі мүмкін.
Бірінші жартыжылдықта Ресейде жеңіл автомобильдер өндірісі 61,8 жылдың сәйкес кезеңімен салыстырғанда 2021% төмендеді. Маусым айында жағдай түзелмеді. Бір айда барлығы 13,4 мың машина шығарылды, бұл өткен жылдың маусым айымен салыстырғанда 90% аз.
Себебі, шетелдік брендтер Ресеймен қарым-қатынасты үзді. Тіпті Ресей Федерациясында өз зауыттары бар компаниялар өндірісті сатты немесе желіні тоқтатты.
Volkswagen өзінің екі зауытында автомобиль өндірісін 3 наурыздан бастап, Renault 28 ақпаннан бастап тоқтатты, содан кейін өз үлесін АвтоВАЗ-ға берді және аймақты тастап кетті. Наурыз айының басында Санкт-Петербургтегі Азия маркаларының үш зауытының жұмысы тоқтатылды – Toyota (Camry және RAV4 шығарған), Nissan (Qashqai, X-Trail, Murano) және Hyundai (Solaris, Creta және Kia Rio).
Ресейлік маркалар үшін жақсы болмай тұр. Шетелдік қосалқы бөлшектердің жеткізілуіне байланысты, АвтоВАЗ өндірісті тоқтата тұруға, ассортиментті азайтуға және конфигурацияны жеңілдетуге мәжбүр болды.
Соңғы жылдары Ресейдің автомобиль нарығы дамыды. Бұл ішкі нарықты ғана емес, қанықтыруға мүмкіндік берді, бірақ өнімді көрші елдерге, соның ішінде Қазақстанға да экспорттайды. ҚР жаңа автомобильдер импортының жалпы көлеміндегі РФ үлесі 2019 жылға дейін 50% астамын құрады, 2020-2021 жылдары Ресей үлесіне 40% сәл ғана аз болды, алайда ағымдағы жылдың қаңтар-сәуір айларында көрсеткіш небәрі 32,2% дейін төмендеді.
Алайда әзірге Қазақстан автонарығы көп түскен жоқ. Қысқарту бар болғаны 8% өтті. Әзірге тапшылық жоқ. Бірақ Ресейден Қазақстанға, оның ішінде жиынтықтауыштар мен қосалқы бөлшектердің әкелінуімен жағдай қиындай түсуде. ҚР импортының қысқаруының әсерін кейінірек, қажетті тауардың жетіспеушілігі мен бағаның өсуіне тап болған кезде байқауға болады. Сарапшылар мәселенің ауқымын әлі бағаламайды. Мұның бәрі жергілікті өндірушілердің қалай әрекет ететініне және басқа елдерден автомобильдердің импорты жақсаратынына байланысты.
Жағдай ушығуы мүмкін, өйткені Қазақстаннан келген автомобильдер Ресейге сатыла бастайды. Мұнымен жеке алыпсатарлар айналысуда. Егер басқа мемлекеттерден машиналарды әкелу жақсармаса, онда ҚР тапшылық күрделене түседі